האלוף אשל מסכם חצי שנה: "ההסכם עם ארצות הברית הינו חזק מאד"

    קובי פינקלר No Comments on האלוף אשל מסכם חצי שנה: "ההסכם עם ארצות הברית הינו חזק מאד"

    מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אמיר אשל אומר בתדרוך כי "הסכם השלום עם האמירויות יוצר הזדמנויות וגם סיכונים". אשל כועס על היעדר התקציב וקורא לסגור את עסקת מטוסי התדלוק עם ארה"ב מיד

    אמיר אשל צילום: פלאש90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הסכם השלום עם האמירויות יוצר הזדמנויות וגם סיכונים", כך חושף בפנינו היום בעת תדרוך לכתבים צבאיים מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, והוא מוסיף ומסביר "כבר שנים ועוד לפני ההסכם היו בין ישראל לאמירויות הסכמים ביטחוניים וזה טוב גם כעת, אבל הסיכון הוא שיכול להיות מצב שבעוד עשור המשטר 'יתהפך' עלינו ואז נמצא עצמנו במצב אחר" מסביר האלוף במיל, אמיר אשל.

    כעסו הגדול של אשל הוא על העדר התקציב ויתרה מכך שאיש לא ניהל עימם שום שיח ושיג "חודש וחצי לפני סוף השנה ושנה בתוך תר"ש תנופה ואף אחד לא דיבר אתנו, לא שמע את בקשותינו ולא מבין עד כמה אנחנו נמצאים עמוק בתוך הבעיה "ישראל נמצאת בדקה ה-94 למימוש עסקת הרכש הגדולה של כלי הטייס לחיל האוויר" אומר המנכ"ל והעריך כי במידה והנושא לא ייסגר בקרוב, חלון ההזדמנויות למימוש העסקה ידחה לתקופה ארוכה.

    "מטוסי התדלוק שלנו ומסוקי התובלה הם פלטפורמות ותיקות מאוד, אין אף מדינה בעולם שמטיסה כלי טייס בין 50-60 שנה", אומר לנו אשל.

    לדבריו, "להחזיק מטוס תדלוק מעל 50 שנה או מסוק יסעור ועליו להטיס עשרות חיילים, יש בכך רמות סיכון לא קטנות, אין לזה אח ורע בעולם".

    לטענתו של מנכ"ל משרד הביטחון גם האוצר לא מקשיב להם, "הצענו להם לייצר מודל של 'צמיחה בטוחה' שיכולה לייצר עד 12,000 מקומות עבודה בתעשיות שהם מנוע הצמיחה הגדול. באוצר דחו אותנו על הסף ומוסיף כי גם הצעה שהוגשה למל"ל בדבר רכישת ציוד עכשיו בכסף שיוחזר לאמריקנים בעוד שמונה שנים לא זכתה לקשב.

    "מזלנו ששר הביטחון גנץ נתן אור ירוק להסכמים בין ארצות הברית לישראל כולל בקשות רכש בהיקף חסר תקדים וניצלנו ממש ברגע האחרון את חלון ההזדמנויות בממשל טרמאפ. זהו הסכם חוצה ממשלים ואין אפשרות לבטלו, ההסכם חזק מאד" אומר אשל בנחרצות.

    המנכ"ל משוכנע שגם הממשל הבא ימשיך לתמוך בישראל וכי ההוכחה היא שבעידן אובמה נחתם ההסכם על 38 מיליארד הדולרים לעשר שנים ואינו סבור שיהיה משבר בין שתי המדינות.

    האלוף במיל' אשל גם מגלה שמאום לא הוסתר מראש הממשלה וצוותו והכל היה גלוי "עד סוף השנה האזרחית נקבל החלטות באשר לרכש האווירי שלנו לשנים הבאות דבר שיצעיד אותנו קדימה" מסכם אשל.



    0 תגובות